Jak wezwać lawetę w Niemczech - poradnik

Berlin | 2020-06-25 | Czytano 143 razy
2 głosy

 

 - Moje zdjęcia i blogi z podróży i wypraw

Awaria samochodu na autostradzie lub na drodze ekspresowej to prawdziwy koszmar, e jest to koszmar podwójny, jeśli jeszcze przytrafia się w całkiem obcym kraju, a nasze umiejętności językowe są słabe. Bez względu na to, gdzie się wybieramy w trasę, powinniśmy znać zasady postępowania w razie awarii, a także umieć sprawnie wezwać potrzebną pomoc drogową np. polską firmę https://pomoc-drogowa-berlin.com.pl !

Poniżej mini poradnik jak sobie radzić w takich trudnych i nerwowych sytuacjach.

Awaria pojazdu w Niemczech - co robić?

Awarie nie wybierają miejsca, w którym się przytrafiają i często mogą nas spotkać właśnie tam, gdzie tego nie chcemy- w trasie, za granicami kraju. Grunt to zachować zimną krew w każdej sytuacji i nie dać się ponieść nerwom. Znacznie lepiej jest mieć opracowany przykładowy scenariusz działań na taki niespodziewany wypadek.

Niezależnie od miejsca, w którym miała miejsce awaria czy kolizja, pierwszym podstawowym działaniem kierowcy musi być zjechanie na bezpieczne pobocze i wezwanie pomocy drogowej. Jeśli awaria przydarzyła się na autostradzie, trzeba niezwłocznie zaparkować autem na pasie awaryjnym, jak najbliżej krawędzi jezdni. Kierowca jak i jego pasażerowie powinni założyć na siebie kamizelki odblaskowe, wysiąść z auta i stanąć poza barierkami bezpieczeństwa oraz oczekiwać na pomoc drogową. Kierowca powinien włączyć światła awaryjne w pojeździe, a także ustawić trójkąt ostrzegawczy minimum 120- 150 metrów za autem (taka odległość wymagana jest na autostradach, na zwykłych drogach może to być 100 metrów, a wmieście trójkąt umieszczamy tuż za pojazdem). 

Kolejna ważna rzecz to wezwanie pomocy drogowej bądź lawety np. https://laweta-berlin.com.pl/ - na autostradzie można to zrobić z własnego telefonu jak i można skorzystać z telefonów alarmowych, które rozmieszczone są wzdłuż autostrad co 2 kilometry.

Kiedy potrzebna jest laweta?

Niektóre niewielkie awarie nie będą wymagały wezwania lawety. Pomoc drogowa na miejscu może pomóc w kwestiach wymiany opony lub koła w pojeździe, wypompowania wadliwego paliwa, dowozu paliwa, jeśli to się skończyło, awaryjnego odpalenia samochodu itp. Istnieją jednak poważniejsze problemy z autem, które wymagają zabrania go na lawecie. Laweta będzie niezbędna w tych sytuacjach, gdy pojazd nie jest już absolutnie sprawny i nie nadaje się do dalszej jazdy. Mogą to być uszkodzenia wynikające z kolizji, stłuczki, ale także z poważnych usterek np. silnikowych. 

Pamiętać trzeba będąc w Niemczech o tym, jakie panują tak zasady holowania aut. Holować auta można w Niemczech na tzw. Landstrassach czyli na krajowych drogach jednopasmowych. Absolutnie nie wolno, tak jak i w Polsce, holować auta na autostradzie- wyjątkiem jest odholowanie auta do najbliższego zjazdu i włączenie przy tym świateł awaryjnych w samochodzie holującym jak i holowanym. Pamiętać także trzeba, iż nie powinno się holować aut z automatyczną skrzynią biegów, aut elektrycznych lub hybrydowych, samochodów z zawieszeniem hydropneumatycznym lub pneumatycznym, a także samochodów ze stałym napędem na obie osie. W wyjątkowych przypadkach można holować auta z napędem 4x4, w których można odłączyć napęd na jedną oś.

W pobliżu Berlin na MyTravelBlog.pl

w lini prostej: 0km
Jak pisać na niemieckiej klawiaturze
w lini prostej: 0.5km
Berlin
w lini prostej: 17.2km
1. dzień
w lini prostej: 130.1km
Schwarze pumpe
w lini prostej: 189.2km
13. dzień
w lini prostej: 189.2km
1. dzień / 1. Tag
w lini prostej: 267.8km
Miasto pełne wdzięku.
w lini prostej: 291.2km
Uroki Czech...Praga i okolice
w lini prostej: 291.2km
Praga o 6 nad ranem
w lini prostej: 299.7km
Praga
w lini prostej: 192.6km
Ubieranki
w lini prostej: 223.1km
wodna włóczęga